Otázky a odpovědi
Datum: 16.06.2022
Vložil: Míra
Titulek: WV polo 1,2htp 44kw BBM 37 000 km
Dobrý den chtěl bych se zeptat na chybové hlášení P0342 obvod snímače polohy sacího vačkového hřídele1, nízké napětí . Po vymazání se objevilo hlášení znova. Je to nějaký velký problém? Co bych měl udělat abych odstranil tento problém a toto chybové hlášení. Auto jsem koupil po důchodci v perfektním stavu i jsem vám volal ohledně oleje. Ten jsem nechal vyměnit. Děkuji Míra
Datum: 18.06.2022
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: WV polo 1,2htp 44kw BBM 37 000 km
Může být vadný snímač polohy vačkového hřidele.
Dvořák
Dvořák
Datum: 05.06.2022
Vložil: Aleš
Titulek: Motor po GO
Dobrý den,
Před časem jsem koupil Fabii s motorem 1.2 51kw, který byl prý cca před 30 tis generálkován v jednom servisu u Plzně. (na pohled je jako nový) Na začátku vše OK, ale po určité době začal motor na volnoběh porachtávat a někdy po nastartování v něm zarachotí docela strašidelně. Napadá mě, že by to mohly být rozvody, ale tak brzo? Začíná být též v nižších otáčkách poněkud letargický, téměř “díra v plynu”. Nekouří spotřeba oleje neměřitelná, ale spotřeba benzinu se mi též nezdá, při klidné jízdě po okreskách v sólo obsazení se pod 7 litrů nedostanu.
Prosím jaký postup byste při vyřešení uvedených obtíží doporučoval? A ještě otázka, zda je možné tento motor dlouhodobě používat v režimu kdy jezdím do práce po dálnici 30km jedna cesta a netočím více jak 4000 otáček?
S pozdravem
A. S..
Před časem jsem koupil Fabii s motorem 1.2 51kw, který byl prý cca před 30 tis generálkován v jednom servisu u Plzně. (na pohled je jako nový) Na začátku vše OK, ale po určité době začal motor na volnoběh porachtávat a někdy po nastartování v něm zarachotí docela strašidelně. Napadá mě, že by to mohly být rozvody, ale tak brzo? Začíná být též v nižších otáčkách poněkud letargický, téměř “díra v plynu”. Nekouří spotřeba oleje neměřitelná, ale spotřeba benzinu se mi též nezdá, při klidné jízdě po okreskách v sólo obsazení se pod 7 litrů nedostanu.
Prosím jaký postup byste při vyřešení uvedených obtíží doporučoval? A ještě otázka, zda je možné tento motor dlouhodobě používat v režimu kdy jezdím do práce po dálnici 30km jedna cesta a netočím více jak 4000 otáček?
S pozdravem
A. S..
Datum: 07.06.2022
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Motor po GO
Dobrý den,
Jde o to, kdo, v jakém rozsahu a jak kvalitně provedl GO motoru.
Doporučuji standardní postup:
Zkontrolovat tlaky válců
Zkontrolovat nastavení rozvodů
Zkontrolovat průchodnost katalyzátoru
Zkontrolovat motor připojením na diagnostiku
Nu a pokud je velmi hlučný, zkontrolovat vlastní rozvody
Na takový motor není spoleh, pokud vám nevadí, že nemusíte dojet do práce a může se poškodit jinak dobrý katalyzátor.......
Dvořák
Jde o to, kdo, v jakém rozsahu a jak kvalitně provedl GO motoru.
Doporučuji standardní postup:
Zkontrolovat tlaky válců
Zkontrolovat nastavení rozvodů
Zkontrolovat průchodnost katalyzátoru
Zkontrolovat motor připojením na diagnostiku
Nu a pokud je velmi hlučný, zkontrolovat vlastní rozvody
Na takový motor není spoleh, pokud vám nevadí, že nemusíte dojet do práce a může se poškodit jinak dobrý katalyzátor.......
Dvořák
Datum: 03.06.2022
Vložil: Jakub Smékal
Titulek: Fabia 1.2 LPG
Dobrý den pane Zdeňku, v minulosti jsem u Vás kupoval katalyzator a slouží dodnes.
Nicméně teď me trápí, to že dnes mam jet na výměnu oleje, přičemž jsem se v pondělí díval na olej a ryska suchá jako nikdy, dolil jsem tedy zbytek rezervního oleje. Uvidim co řekne na to mechanik, ale trochu tuším no..
Nicméně mě čeká za 14 dní daleká cesta až do Rumunska, je možné absolbovat takovou cestu v případě, že bych doléval olej.
Rovnou se zeptam, kolik by stála GO motoru, případě zda nemáte repasovaný na výměnu. Typ motoru: AZQ, 47 kW, LPG, aktuální nájezd 275 tkm necelých.
Díky za případné reakce, s pozdravem Smékal Jakub
Kontakt: jakub.smekal@seznam.cz, 731 417 599
Nicméně teď me trápí, to že dnes mam jet na výměnu oleje, přičemž jsem se v pondělí díval na olej a ryska suchá jako nikdy, dolil jsem tedy zbytek rezervního oleje. Uvidim co řekne na to mechanik, ale trochu tuším no..
Nicméně mě čeká za 14 dní daleká cesta až do Rumunska, je možné absolbovat takovou cestu v případě, že bych doléval olej.
Rovnou se zeptam, kolik by stála GO motoru, případě zda nemáte repasovaný na výměnu. Typ motoru: AZQ, 47 kW, LPG, aktuální nájezd 275 tkm necelých.
Díky za případné reakce, s pozdravem Smékal Jakub
Kontakt: jakub.smekal@seznam.cz, 731 417 599
Datum: 04.06.2022
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Fabia 1.2 LPG
Dobrý den pane Smékal,
zítra dopoledne mi zavolejte, proberem to. Tohle není na pár řádků.
Dvořák
zítra dopoledne mi zavolejte, proberem to. Tohle není na pár řádků.
Dvořák
Datum: 08.05.2022
Vložil: Tomáš
Titulek: Roztlačování
Dobrý den,
musel jsem auto z kopce roztlačit a po týdnu znova (teď už mám jinou autobaterii).
Chtěl jsem se zeptat, jak moc to motoru škodí - co / jak moc mu to může ublížit. Jestli je to v nouzi přijatelné, nebo jsem měl raději stopnout projíždějící auto, když mám kabely.
Pokud to motoru zásadně neškodí, je nějaký doporučení hodný způsob jak postupovat? Jestli rozjíždět na jedničku nebo na dvojku a po nastartování nechat na volnoběh nebo prohnat / potůrovat.
Díky
musel jsem auto z kopce roztlačit a po týdnu znova (teď už mám jinou autobaterii).
Chtěl jsem se zeptat, jak moc to motoru škodí - co / jak moc mu to může ublížit. Jestli je to v nouzi přijatelné, nebo jsem měl raději stopnout projíždějící auto, když mám kabely.
Pokud to motoru zásadně neškodí, je nějaký doporučení hodný způsob jak postupovat? Jestli rozjíždět na jedničku nebo na dvojku a po nastartování nechat na volnoběh nebo prohnat / potůrovat.
Díky
Datum: 10.05.2022
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Roztlačování
Máte opravdu velké štěstí, že vám nepřeskočily rozvody a kompletně jste při roztlačování nezničil motor.
Dvořák
Dvořák
Datum: 11.05.2022
Vložil: Tomáš
Titulek: Re: Re: Roztlačování
Tak to je odpověď za vše. Díky, poučím se.
Datum: 25.04.2022
Vložil: Richard
Titulek: Fabia 1.2HTP (AWY) 2003, 40kW - Špatné starty za teplého dne apod...
Dobrý den,
mám Škoda Fabia 1.2HTP 40kw (AWY motor), a zlobí mne starty.
Níže popisuji pojem "zlobí starty", kdyby jste mi tady někdo dokázal poradit, protože jsem za poslední 2 roky dal za opravy které k ničemu nevedly skoro 30000 za což jsem Fabii před 3 lety kupoval, ale nechci jí ještě házet do šrotu. Kromě startů je bezvadná !
Jakmile je ráno 1°C a přes den 15°C, praží na něj přes půl dne slunce, tak odpoledne statuje hodně špatně, klepe se a musím vždy počkat až se auto zahřeje a projev motoru je takový chudý a sotva to ve volnoběhu utáhne, otáčky stále okolo 800 ať je -10, nebo +25°C. Když je však ráno třeba 11°C a odpoledne jen 18°C a nesvítí sluníčko, startuje na cestu z práce jak po másle. To samé když je ráno zima, a celou noc zima i byla, tak to ráno startuje v pohodě na první jiskru, a odpoledne když je teplo a slunečno, tak zase děs běs.
Byl jsem s tím několikrát na servisu, a stálo to snad skoro více, jak celé auto které jsem před 3 lety kupoval za 30000 Kč.
Co se tam dělalo ?:
Poprvé předloni, když se tento problém na podzim vyskytnul, tak jsem jen na diagnostiku a protože diagnostika hlásila chybu lambda sondy, vyměnili mi za 3500 Kč novou Lambdu, po 14 dnech to samé tak mi za stejný peníz vyměnili ještě druhou sondu. Po 10 dnech to samé, snad ještě horší.
Jel jsem do jiného servisu kde jim diagnostika hlásila chudou směs na jednom z válců, tlaky byly prý na stáří vozu (365000 km) dobré, pak ještě nějakou kamerou na husím krku koukali na ventily a prý také v pořádku, a tak vyměnili všechny svíčky (i když jsem je tenkrát asi před rokem měnil ale budiž, a rovnou vyměnili všechny tři vstřikovače a všechny tři zapalovací cívky. Nechal jsem tam 15000 Kč i s prací (byť na počkání s tím, že nejprve objednali nejprve díly). Po 4 dnech stejný problém, šel jsem do jiného servisu, tam mi na disgnostice zjistili závadu na čidle teploty chladící kapaliny, změřili odpor a byl mimo správné udaje, pán mi dával na výběr čidlo za 1700 Kč, za 750, a nebo za 300 Kč s tím, že to jedno je prvovýroba, a druhé je nějaké Německé a třetí jen EU, vzal jsem raději střední cestu, dokonce si neplatil ani práci že to je 5 minut a fakt to za 5 minut měl vyměněné a dolil mi asi 1l chladící kapaliny zadarmo a kupodivu to jelo skoro celý další rok až do loňského listopadu, kdy se to objevilo znova, a ještě s tím, že mi skoro vůbec neukazuje teplota vody na budíku palubní desky, zřídkakdy to ukáže 1/2 spíše je tak na 1/4 max 1/3 i když jedu třeba 2 hodiny. No a ještě jedna zvláštnost je to, že ať je venku 25°C nebo -10°C tak po nastartování klesne okamžitě volnoběh na 800 otáček, když je teplo tak pohoda, ale když je mráz nebo velká zima, tak se auto začne třást, a po přidání plynu většinou zhasne nebo ještě otáčky klesají třeba na 500 a dusí se. Naučil jsem se po nastartování nechat tak 1 minutu na klepající se volnoběh a pak je to ok, během té minuty max. 2 se to uklidní, auto se přestane třást, motor celkově ztichne a mohu odjet ať je -10°C nebo +25°C. Samozřejmě tomuto všemu předchází třeba 4 sekundový start kdy to jen "chrochtá a nechce chytit, nebo to chytne zase zhasne a pak zase chytí a jen to škytá než to opravdu chytne (s tím třesem).
Známý povídá, že ho mám hodit ze svahu, ale když ono to jsou jen ty starty, pak jede velice spolehlivě, dlouhodobá spotřeba 5,3L/100km, prostě jsem s ním jinak spokojen, jen bych rád ještě nějakou chvilku s ním jezdil (je to moje první auto)...
Děkuji za rady, a děkuji.
mám Škoda Fabia 1.2HTP 40kw (AWY motor), a zlobí mne starty.
Níže popisuji pojem "zlobí starty", kdyby jste mi tady někdo dokázal poradit, protože jsem za poslední 2 roky dal za opravy které k ničemu nevedly skoro 30000 za což jsem Fabii před 3 lety kupoval, ale nechci jí ještě házet do šrotu. Kromě startů je bezvadná !
Jakmile je ráno 1°C a přes den 15°C, praží na něj přes půl dne slunce, tak odpoledne statuje hodně špatně, klepe se a musím vždy počkat až se auto zahřeje a projev motoru je takový chudý a sotva to ve volnoběhu utáhne, otáčky stále okolo 800 ať je -10, nebo +25°C. Když je však ráno třeba 11°C a odpoledne jen 18°C a nesvítí sluníčko, startuje na cestu z práce jak po másle. To samé když je ráno zima, a celou noc zima i byla, tak to ráno startuje v pohodě na první jiskru, a odpoledne když je teplo a slunečno, tak zase děs běs.
Byl jsem s tím několikrát na servisu, a stálo to snad skoro více, jak celé auto které jsem před 3 lety kupoval za 30000 Kč.
Co se tam dělalo ?:
Poprvé předloni, když se tento problém na podzim vyskytnul, tak jsem jen na diagnostiku a protože diagnostika hlásila chybu lambda sondy, vyměnili mi za 3500 Kč novou Lambdu, po 14 dnech to samé tak mi za stejný peníz vyměnili ještě druhou sondu. Po 10 dnech to samé, snad ještě horší.
Jel jsem do jiného servisu kde jim diagnostika hlásila chudou směs na jednom z válců, tlaky byly prý na stáří vozu (365000 km) dobré, pak ještě nějakou kamerou na husím krku koukali na ventily a prý také v pořádku, a tak vyměnili všechny svíčky (i když jsem je tenkrát asi před rokem měnil ale budiž, a rovnou vyměnili všechny tři vstřikovače a všechny tři zapalovací cívky. Nechal jsem tam 15000 Kč i s prací (byť na počkání s tím, že nejprve objednali nejprve díly). Po 4 dnech stejný problém, šel jsem do jiného servisu, tam mi na disgnostice zjistili závadu na čidle teploty chladící kapaliny, změřili odpor a byl mimo správné udaje, pán mi dával na výběr čidlo za 1700 Kč, za 750, a nebo za 300 Kč s tím, že to jedno je prvovýroba, a druhé je nějaké Německé a třetí jen EU, vzal jsem raději střední cestu, dokonce si neplatil ani práci že to je 5 minut a fakt to za 5 minut měl vyměněné a dolil mi asi 1l chladící kapaliny zadarmo a kupodivu to jelo skoro celý další rok až do loňského listopadu, kdy se to objevilo znova, a ještě s tím, že mi skoro vůbec neukazuje teplota vody na budíku palubní desky, zřídkakdy to ukáže 1/2 spíše je tak na 1/4 max 1/3 i když jedu třeba 2 hodiny. No a ještě jedna zvláštnost je to, že ať je venku 25°C nebo -10°C tak po nastartování klesne okamžitě volnoběh na 800 otáček, když je teplo tak pohoda, ale když je mráz nebo velká zima, tak se auto začne třást, a po přidání plynu většinou zhasne nebo ještě otáčky klesají třeba na 500 a dusí se. Naučil jsem se po nastartování nechat tak 1 minutu na klepající se volnoběh a pak je to ok, během té minuty max. 2 se to uklidní, auto se přestane třást, motor celkově ztichne a mohu odjet ať je -10°C nebo +25°C. Samozřejmě tomuto všemu předchází třeba 4 sekundový start kdy to jen "chrochtá a nechce chytit, nebo to chytne zase zhasne a pak zase chytí a jen to škytá než to opravdu chytne (s tím třesem).
Známý povídá, že ho mám hodit ze svahu, ale když ono to jsou jen ty starty, pak jede velice spolehlivě, dlouhodobá spotřeba 5,3L/100km, prostě jsem s ním jinak spokojen, jen bych rád ještě nějakou chvilku s ním jezdil (je to moje první auto)...
Děkuji za rady, a děkuji.
Datum: 26.04.2022
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Fabia 1.2HTP (AWY) 2003, 40kW - Špatné starty za teplého dne apod...
Dobrý den,
nevím, zda jste již psal dotaz na nějaká fóra, ale asi takhle:
a) tlaky válců mají být:
horní hranice 15 barů
dolní hranice 11 barů
max odchylka mezi jednotlivými 3 bary
Pokud jsou tlaky jiné, je nutná GO motoru, ne výměna vstřiků, cívek, svíček.....
b) pokud neukazuje budík teplotu 90 stupňů, ukazuje málo, nebo ručička kolísá, je vadný termostat.
c) příčinou špatných startů, které popisujete, bývá vadné palivové čerpadlo. To nelze zjistit diagnostikou, pouze částečně odvodit právě z chudé směsi. Zkontrolujte tedy tlak palivového čerpadla tak, jak je uvedeno v dílenském manuálu. Nebo si půjčte palivové čerpadlo od kamaráda z jiné fábky. Myslím, že bude po problému - pokud tedy máte kompresní tlaky válců v pořádku.
Dvořák
nevím, zda jste již psal dotaz na nějaká fóra, ale asi takhle:
a) tlaky válců mají být:
horní hranice 15 barů
dolní hranice 11 barů
max odchylka mezi jednotlivými 3 bary
Pokud jsou tlaky jiné, je nutná GO motoru, ne výměna vstřiků, cívek, svíček.....
b) pokud neukazuje budík teplotu 90 stupňů, ukazuje málo, nebo ručička kolísá, je vadný termostat.
c) příčinou špatných startů, které popisujete, bývá vadné palivové čerpadlo. To nelze zjistit diagnostikou, pouze částečně odvodit právě z chudé směsi. Zkontrolujte tedy tlak palivového čerpadla tak, jak je uvedeno v dílenském manuálu. Nebo si půjčte palivové čerpadlo od kamaráda z jiné fábky. Myslím, že bude po problému - pokud tedy máte kompresní tlaky válců v pořádku.
Dvořák
Datum: 29.09.2023
Vložil: Martin
Titulek: Re: Fabia 1.2HTP (AWY) 2003, 40kW - Špatné starty za teplého dne apod...
Zdravím pane Richarde, můžu se zeptat, jak to dopadlo, čím to bylo? Mám hodně podobný problém.
Díky, Martin se2007@seznam.cz
Díky, Martin se2007@seznam.cz
Datum: 24.04.2022
Vložil: Lukáš Grepl
Titulek: Výměna oleje za studena
Dobrý den, takový zákeřný dotaz: Mám v garáži Fabii BMD která půl roku nejela, ani nebyla půl roku nastartovaná. Zároveň olej měněn tak asi před dvěma lety - je to auto po nebožtíkovi, který měl před smrtí jiné starosti než jezdit autem.
Pokazím něco když před prvním nastartováním vyměním olej za studena? Říkám si že než to po půl roce startovat se starým olejem. to ho raději napřed za studena vyměním. Není problém to v garáži udělat a není problém to v garáži nechat klidně 24hodin odtéct, když bude nízká viskozita.
Nebo raději i s dva roky starou náplní nastartovat, zahřát a vyměnit normálně?
Děkuji
Pokazím něco když před prvním nastartováním vyměním olej za studena? Říkám si že než to po půl roce startovat se starým olejem. to ho raději napřed za studena vyměním. Není problém to v garáži udělat a není problém to v garáži nechat klidně 24hodin odtéct, když bude nízká viskozita.
Nebo raději i s dva roky starou náplní nastartovat, zahřát a vyměnit normálně?
Děkuji
Datum: 24.04.2022
Vložil: Mára
Titulek: Čištění škrtící klapky HTP ? Po kolika km ?
Dobrý den, po kolika km doporučujete čistit škrtící klapku prosím ?
Datum: 26.04.2022
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Čištění škrtící klapky HTP ? Po kolika km ?
Škrticí klapka se zanáší u každého motoru jinak. Vyčistěte ji, pak ji třeba za 30 tisíc km zkontrolujte a uvidíte, jak se zanáší vám, jak často máte čistit.
Dvořák
Dvořák
Záznamy: 271 - 285 ze 1058