Dobrý den,
PCV ventil odzkoušíte snadno.
Při volnoběhu odšroubujte víčko na dolévání oleje. Motor většinou změní chod. To hlavní je, že musíte cítit podtlak při nadzvedávání víčka.
Dvořák
Otázky a odpovědi
Datum: 20.08.2020
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Vysoká spotřeba oleje 1.2 HTP 51kW r.v.2008
Datum: 10.08.2020
Vložil: Karel
Titulek: Katalyzator
Dobrej kolik za opravu katalyzatoru??
Datum: 11.08.2020
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Katalyzator
Dobrý den,
opravy katalyzatorů jsem ukončil. Stejně tak dodávání nových.
Odůvodnění:
S odstupem času se ukázalo, že žádná z variant nedosahuje životnosti originálu.
A nekvalitní díly prostě odmítám montovat.
S pozdravem Dvořák
opravy katalyzatorů jsem ukončil. Stejně tak dodávání nových.
Odůvodnění:
S odstupem času se ukázalo, že žádná z variant nedosahuje životnosti originálu.
A nekvalitní díly prostě odmítám montovat.
S pozdravem Dvořák
Datum: 10.08.2020
Vložil: zdeněk
Titulek: vstřiky 1,2 HTP
Mám Š-Fabii, 1,2 HTP 44kW. Rozsvítila se oranžová kontrolka, která hlídá emise-spalování. Diagnostika-na 2.válci výpadek zapalování.Auto jede normálně, občas nenastartuje na 1.pokus, na druhý už ano. Cívka v pořádku, prý buď špatný vstřik nebo podpálený ventil.Najeto 113tis.km. Jaký je váš názor?
Datum: 11.08.2020
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: vstřiky 1,2 HTP
Dobrý den,
začněte tím, že změříte kompresní tlaky.
Dvořák
začněte tím, že změříte kompresní tlaky.
Dvořák
Datum: 10.08.2020
Vložil: Vojtech Barta
Titulek: Spatny tlak ve 3 valci
Dobry den ... mame fabii 1.2 htp z niceho nic prestala jit za plynem.. mechanik nam vymenil civku ale pri dojeti domu se problem znovu objevil. Pote jsme nechali zmerit tlaky .. 1 valec ma 15 , druhy ma 14 , a treti 9 .... tudiz spatny tlak na trrtim valci
Ma otazka zni jaka oprava by mela nasledovat a plus minus cena.
Ctu o vas samou chvalu a mam v planu presvescit tchana aby jsme auto dali k vam ac jsme z ceskych budejovic.
Dekuji
Ma otazka zni jaka oprava by mela nasledovat a plus minus cena.
Ctu o vas samou chvalu a mam v planu presvescit tchana aby jsme auto dali k vam ac jsme z ceskych budejovic.
Dekuji
Datum: 10.08.2020
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Spatny tlak ve 3 valci
Dobrý den,
aby motor opět dlouho a spolehlivě pracoval, je nutná GO celého motoru.
Možností opravy je několik:
Přivezete celé auto, nebo jen motor?
Chcete opravit váš motor, nebo výměnným způsobem?
Výměnný způsob motor za motor, nebo i přehození motorů ve vozidle?
Rychlejší je zavolat, já Vás zavalím informacemi a možnostmi, Vy mne doplňujícími otázkami a potom se rozhodnete pro některou variantu :-)
To platí i o ceně opravy - je několik variant.
Hezký den,
Dvořák
aby motor opět dlouho a spolehlivě pracoval, je nutná GO celého motoru.
Možností opravy je několik:
Přivezete celé auto, nebo jen motor?
Chcete opravit váš motor, nebo výměnným způsobem?
Výměnný způsob motor za motor, nebo i přehození motorů ve vozidle?
Rychlejší je zavolat, já Vás zavalím informacemi a možnostmi, Vy mne doplňujícími otázkami a potom se rozhodnete pro některou variantu :-)
To platí i o ceně opravy - je několik variant.
Hezký den,
Dvořák
Datum: 06.08.2020
Vložil: Adam
Titulek: Rozvody + napínák Fabia 1 BME 1.2/47KW
Dobrý den,
asi před měsícem jsem koupil krásnou zachovalou fabii 1 combi RV2006 (motor BME) 1.2/47KW po prvním majiteli. Najeto 150.000km. S autem jsem momentálně najel 2000km a zdá se vše v pořádku. Motor je relativně tichý, nesežral za tu dobu ani deci oleje a spotřeba paliva je kolem 6L/100km. Ani při studeném startu se mi nezdá že bych slyšel jakékoliv náznaky chrastění.
Ale 150tis je 150tis. Moje otázka je, má smysl dělat preventivně rozvody, když nepozoruji žádné problémy? Myslím že u tohoto motoru a roku výroby je problém s napínákem alespoň z části vyřešen, nebo se pletu?
děkuji předem za informace! Adam
asi před měsícem jsem koupil krásnou zachovalou fabii 1 combi RV2006 (motor BME) 1.2/47KW po prvním majiteli. Najeto 150.000km. S autem jsem momentálně najel 2000km a zdá se vše v pořádku. Motor je relativně tichý, nesežral za tu dobu ani deci oleje a spotřeba paliva je kolem 6L/100km. Ani při studeném startu se mi nezdá že bych slyšel jakékoliv náznaky chrastění.
Ale 150tis je 150tis. Moje otázka je, má smysl dělat preventivně rozvody, když nepozoruji žádné problémy? Myslím že u tohoto motoru a roku výroby je problém s napínákem alespoň z části vyřešen, nebo se pletu?
děkuji předem za informace! Adam
Datum: 07.08.2020
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Rozvody + napínák Fabia 1 BME 1.2/47KW
Dobrý den,
Ano, prodloužili vodící lištu na straně výfukové vačky. Bohužel vždy jako první skočí rozvody na straně vačky sací. Za mne tedy střelba mimo terč.
K výměně rozvodů asi takto:
Oprava skočených rozvodů je zhruba 4x dražší, než jejich výměna. Spoleh je na rozvody do 100 000km. To neplatí u motoru CGP tam je spoleh do max. 80 000km. Není tajemstvím, že motory s ozubeným řetězem (CGP) rády skočí i při 40 000km.
Hezký den,
Dvořák
Ano, prodloužili vodící lištu na straně výfukové vačky. Bohužel vždy jako první skočí rozvody na straně vačky sací. Za mne tedy střelba mimo terč.
K výměně rozvodů asi takto:
Oprava skočených rozvodů je zhruba 4x dražší, než jejich výměna. Spoleh je na rozvody do 100 000km. To neplatí u motoru CGP tam je spoleh do max. 80 000km. Není tajemstvím, že motory s ozubeným řetězem (CGP) rády skočí i při 40 000km.
Hezký den,
Dvořák
Datum: 07.08.2020
Vložil: Adam
Titulek: Re: Re: Rozvody + napínák Fabia 1 BME 1.2/47KW
Dobrý den, díky za info. Kolik by u vás stála výměna pro tento typ? Děkuji.
Datum: 07.08.2020
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Re: Re: Rozvody + napínák Fabia 1 BME 1.2/47KW
Dobrý den,
při výměně rozvodů u všech motorů 1.2 HTP - 12V provádíme vždy i obě úpravy napínání řetězu a uložení vodicí lišty.
Časově cca. 5 hodin
Cenově 9 000Kč
Hezký den,
Dvořák
při výměně rozvodů u všech motorů 1.2 HTP - 12V provádíme vždy i obě úpravy napínání řetězu a uložení vodicí lišty.
Časově cca. 5 hodin
Cenově 9 000Kč
Hezký den,
Dvořák
Datum: 27.07.2020
Vložil: Robert
Titulek: Studené starty
Dobrý den
Můj problém je v tom že pokud ráno startuji tak se mu spíše nechce je to takový těžký start. Jenže pak mohu v průběhu dne startovat třeba 10 a naskočí krásně.
Výměna sond, svíčky, olej, filtr na vagu se objevila hláška 1 válec chudá směs. Teď hláška nesvítí ale nerad bych něco zanedbal.
Roomster 1,2 htp 2009
Můj problém je v tom že pokud ráno startuji tak se mu spíše nechce je to takový těžký start. Jenže pak mohu v průběhu dne startovat třeba 10 a naskočí krásně.
Výměna sond, svíčky, olej, filtr na vagu se objevila hláška 1 válec chudá směs. Teď hláška nesvítí ale nerad bych něco zanedbal.
Roomster 1,2 htp 2009
Datum: 27.07.2020
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Studené starty
Dobrý den,
změřte kompresní tlaky válců a nastavení rozvodů.
Také změřte tlak paliva a dobu vstřiku u zahřátého motoru.
Dvořák
změřte kompresní tlaky válců a nastavení rozvodů.
Také změřte tlak paliva a dobu vstřiku u zahřátého motoru.
Dvořák
Datum: 17.07.2020
Vložil: Karel
Titulek: Král
Dobrý, den prosím o radu, Fabia 1.2 htp 40 kw rv. 2007 najeto cca 55 tis. ztrácí OBČAS krátkodobě výkon motoru při rozjezdu na křižovatce.Napadá vás nějaká rada, jsem od vás 50 km, než by jsme se k vám popřípadě rozhodly přijet co udělat, nebo co a jak. Předem děkuji za odpověď.Preji Pěkný den Karel
Datum: 18.07.2020
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Král
Dobrý den,
připojte motor na diagnostiku, změřte kompresní tlaky, tlak paliva, těsnost PCV ventilu.
Dvořák
připojte motor na diagnostiku, změřte kompresní tlaky, tlak paliva, těsnost PCV ventilu.
Dvořák
Záznamy: 451 - 465 ze 1052