Otázky a odpovědi

Datum: 25.05.2019

Vložil: Daniel

Titulek: VW Polo 1.2 HTP, 44 kW, 6V, motor BBM

Dobrý den,

na mém VW najeto cca 70 tisíc km. Nyní je po výměně oleje, svíček, filtrů. Již byla na motoru provedena oprava hlavy motoru z důvodu naměřených nízkých kompresních tlaků - špatný ventil. Oprava hlavy byla prováděna mimo autoservis na nějakém specializovaném pracovišti. Důvodem prý je nutnost drahých strojů pro kvalitní opravu, které v servise nemají. Ověřené to samozřejmě nemám, pouze tlumočím co mi bylo řečeno.

Teď k problému. Poslední dobou sleduji při studeném startu nepravidelný chod motoru a zvýšené otáčky (cca 1200), musím přidat plyn jinak by motor nejspíše zhasl a je celkem výrazně cítit benzín. Tento stav trvá asi tak 2 minuty, pak klesnou otáčky do normálu (cca 850). Motor na volnoběh poté vypadá takto: https://youtu.be/mszlNQH68Y4

Volnoběžné otáčky jsou poté stálé, nekolísají. Diagnostika z pohledu chyb nic nehlásí, ale zjistil jsem kontrolou měření hoření, že na všech 3 válcích dochází k vynechávání hoření. Na volnoběh k výpadku nedojde skoro nikdy, ale když např. zvýším otáčky na 2500, tak se objeví výpadek vždy na jiném válci a cca po 5-10 vteřinách. Když to pozoruji, tak je to i citelné (takový malý škub).

Koukal jsem i na úhel škrtící klapky a je vždy cca na 4,7%. Nikdy neklesne na 0 i po přidání plynu. Nevím jestli by to mohlo mít vliv.
Máte prosím nějakou radu?

Díky.

Datum: 25.05.2019

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: VW Polo 1.2 HTP, 44 kW, 6V, motor BBM

Reset adaptačních hodnot motoru, nastavení škrticí klapky, nastavení volnoběhu.
Pokud nepomůže, zaměřit se na svíčky, cívky, vstřiky.
Kontrola těsnosti vedení a funkce PCV ventilu, kontrola těsnosti a funkce odvětrávání palivové nádrže.
Dále kontrola všech snímačů motoru.
Kontrola doby vstřiku, tlak paliva.

Hezký víkend,

Zdeněk

Datum: 23.05.2019

Vložil: Petr

Titulek: Fabia 1

Dobrý den,Mám jedničkovou fabii 1.2 47kw najeto 240000 asi na autě je vše původní.Vymeňil jsem svíčky a lambda sondy.Při napichnuti na pc nevykazuje žádné závady.Ale motor startují na dvakrát,protože chce chcipnout.Otačky kolísají a i během jízdy jako kdybych zmáčkl motorovou brzdu.Prostě musím dát plnej a pak se chytne.Nebo mě nechá na křižovatce ve štychu.Chtěl bych ji ještě zachránit,ale ne za každou cenu.Da se odhadnout jestli je to jenom třeba hlava?Jestli to má smysl?Díky za info

Datum: 25.05.2019

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Fabia 1

Dobrý den,

začněte tím, že změříte kompresní tlaky válců a zkontrolujete nastavení rozvodů.
Pokud bude obojí OK, není závada v motoru, ale v elektroinstalaci, palivovém, nebo výfukovém systému.
Zda má oprava motoru smysl, záleží jen a jen na Vás.
Motor je v každém vozidle nejdůležitější a také bohužel nejdražší díl. Jeho KVALITNÍ oprava tedy nebude nikdy za drobné.

Hezký víkend,

Zdeněk

Datum: 13.05.2019

Vložil: Xidex

Titulek: HTP BZG

Dobry den,
kupuju od pribuzneho desetiletou F2 s motorem BZG, ktera ujela po koupi asi 600km a nasledne celych 10 let stala (sucha garaz). Jake ukony byste mi poradil udelat pro uspesne znovuzprovozneni vyjma jasnych veci (naplne, zpuchrele gumove dily, rozhybavat pomalu na klice)? Jedna se mi o to, na co si dat vylozene pozor proti "beznym" motorum. Diky

Datum: 14.05.2019

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: HTP BZG

Zdravím,

já osobně se s takovou "uloženkou" ještě nesetkal.
Největší vrásky by mi ale dělal palivový systém.
Palivové čerpadlo ven, odsát nádrž, vytřít do sucha. Nový filtr paliva. Rozpojit palivové potrubí u čerpadla, u filtru a v motorovém prostoru. Profouknout stlačeným vzduchem. Palivovou rampu i se vstřiky demontovat a nechat odtéct veškeré palivo. Nový motorový olej + filtr. Chladicí kapalinu výhledově také. Brzdovou kapalinu určitě.
K vlastnímu startu:
Zapalovací svíčky ven, stříkačkou trochu oleje do každého válce. Ručně osmnáctkou protočit motor, zda jde lehce. Přitom se promáznou stěny válců. Pokud OK, svíčky stále venku a bez komprese protočit motor starterem, aby nasál čerstvý olej a promazal se. Starterem točit cca. 30 sec. a až poté pokus o vlastní ostrý start motoru. Takhle bych asi postupoval já.

Mnoho zdaru,

Zdeněk

Datum: 10.05.2019

Vložil: René

Titulek: Fabie ll 1.2 51kw motor CGPA

Dobrý den, mám Fábii 2 1.2 51kw kód motoru CGPA najeto 160000 km sem tam při startu ať studeném či teplém zachrastil rozvodový řetěz. Nechal jsem tedy vyměnit rozvody a po ujetí pár stovek kilometrů to dělá znovu hlavně při teplém staru, ale ne hned cca tak deset minut od vypnutí jak stojí déle tak tři, čtyři hodiny tak už ne. A jak už je motor úplně studený tak někdy zarachotí .
Čím to může být ?
René

Datum: 10.05.2019

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Fabie ll 1.2 51kw motor CGPA

Samozřejmě záleží na tom, jak byla oprava provedena. Máte fotodokumentaci? V případě, že máte podezření na nekvalitní opravu doporučuji zrevidovat provedenou výměnu. Zabráníte tak případnému skočení rozvodů a vážné havárii motoru.

Zdeněk

Datum: 10.05.2019

Vložil: Marek

Titulek: fabie 6v

zdravim, mam fabiu 2 6v bbm kod, ma skoro 300.000 km, spotreba olej pri 10t intervale 0,5L , davam 5w50 olej, starty ok, je to na lpg, akurat ked sa motor zohreje tak na volnobehu obcas citit take jemne akokeby trhnutie, diagnostika nezaznamena ziadne vynechanie zazihu. otacky vtedy skocia z 832 na 816, za studena nic...cim to moze byt...vypisuje mi katalyzator-mala ucinnost, viete opravit moj? vymenit vnutro?

Datum: 10.05.2019

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: fabie 6v

Ano

Datum: 11.05.2019

Vložil: Marek

Titulek: Re: Re: fabie 6v

cena takeho katu ked ho vam poslem? emisnou som uz nepresiel. a to jemne trhanie za tepla, zakolisanie co moze sposobit?

Datum: 11.05.2019

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Re: Re: fabie 6v

Dobrý den,

cena repase katu je 5 000Kč + poštovné cca. 90Kč.
Repasovaný katalyzátor Vám ale nemohu zaslat na Slovensko - nejsem plátce DPH. Na jakoukoliv Vámi uvedenou adresu v ČR není problém.
Při nepravidelném chodu motoru se zaměřte na svíčky, cívky, vstřiky a lambdasondy.

Zdeněk

Datum: 12.05.2019

Vložil: Marek

Titulek: Re: Re: Re: Re: fabie 6v

to je skoda :( v cechach nemam nikoho a tu na sk neviem o nikom kto to robi, a keby sa predom zaplatilo na ucet a vy by ste mi uz len poslali?

Datum: 12.05.2019

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: fabie 6v

Dobrý den,

právě o to jde. Převod peněz z SK do ČR.

Zavolejte mi na tel:
+420 725 196 357

Nebo v emailu pošlete Vaše tel. číslo, zavolám Vám.
vyskov321@seznam.cz

Zdeněk

Datum: 25.05.2019

Vložil: Rene

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fabie 6v

Podla mna s tym nemoze byt problém. V EU je colna unia a kupoval som veci uz aj od neplatcu DPH.
Záznamy: 646 - 660 ze 1056
<< 42 | 43 | 44 | 45 | 46 >>

Přidat nový příspěvek