Dobrý den,
na mém VW najeto cca 70 tisíc km. Nyní je po výměně oleje, svíček, filtrů. Již byla na motoru provedena oprava hlavy motoru z důvodu naměřených nízkých kompresních tlaků - špatný ventil. Oprava hlavy byla prováděna mimo autoservis na nějakém specializovaném pracovišti. Důvodem prý je nutnost drahých strojů pro kvalitní opravu, které v servise nemají. Ověřené to samozřejmě nemám, pouze tlumočím co mi bylo řečeno.
Teď k problému. Poslední dobou sleduji při studeném startu nepravidelný chod motoru a zvýšené otáčky (cca 1200), musím přidat plyn jinak by motor nejspíše zhasl a je celkem výrazně cítit benzín. Tento stav trvá asi tak 2 minuty, pak klesnou otáčky do normálu (cca 850). Motor na volnoběh poté vypadá takto: https://youtu.be/mszlNQH68Y4
Volnoběžné otáčky jsou poté stálé, nekolísají. Diagnostika z pohledu chyb nic nehlásí, ale zjistil jsem kontrolou měření hoření, že na všech 3 válcích dochází k vynechávání hoření. Na volnoběh k výpadku nedojde skoro nikdy, ale když např. zvýším otáčky na 2500, tak se objeví výpadek vždy na jiném válci a cca po 5-10 vteřinách. Když to pozoruji, tak je to i citelné (takový malý škub).
Koukal jsem i na úhel škrtící klapky a je vždy cca na 4,7%. Nikdy neklesne na 0 i po přidání plynu. Nevím jestli by to mohlo mít vliv.
Máte prosím nějakou radu?
Díky.
Otázky a odpovědi
Datum: 25.05.2019
Vložil: Daniel
Titulek: VW Polo 1.2 HTP, 44 kW, 6V, motor BBM
Datum: 25.05.2019
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: VW Polo 1.2 HTP, 44 kW, 6V, motor BBM
Reset adaptačních hodnot motoru, nastavení škrticí klapky, nastavení volnoběhu.
Pokud nepomůže, zaměřit se na svíčky, cívky, vstřiky.
Kontrola těsnosti vedení a funkce PCV ventilu, kontrola těsnosti a funkce odvětrávání palivové nádrže.
Dále kontrola všech snímačů motoru.
Kontrola doby vstřiku, tlak paliva.
Hezký víkend,
Zdeněk
Pokud nepomůže, zaměřit se na svíčky, cívky, vstřiky.
Kontrola těsnosti vedení a funkce PCV ventilu, kontrola těsnosti a funkce odvětrávání palivové nádrže.
Dále kontrola všech snímačů motoru.
Kontrola doby vstřiku, tlak paliva.
Hezký víkend,
Zdeněk
Datum: 23.05.2019
Vložil: Petr
Titulek: Fabia 1
Dobrý den,Mám jedničkovou fabii 1.2 47kw najeto 240000 asi na autě je vše původní.Vymeňil jsem svíčky a lambda sondy.Při napichnuti na pc nevykazuje žádné závady.Ale motor startují na dvakrát,protože chce chcipnout.Otačky kolísají a i během jízdy jako kdybych zmáčkl motorovou brzdu.Prostě musím dát plnej a pak se chytne.Nebo mě nechá na křižovatce ve štychu.Chtěl bych ji ještě zachránit,ale ne za každou cenu.Da se odhadnout jestli je to jenom třeba hlava?Jestli to má smysl?Díky za info
Datum: 25.05.2019
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Fabia 1
Dobrý den,
začněte tím, že změříte kompresní tlaky válců a zkontrolujete nastavení rozvodů.
Pokud bude obojí OK, není závada v motoru, ale v elektroinstalaci, palivovém, nebo výfukovém systému.
Zda má oprava motoru smysl, záleží jen a jen na Vás.
Motor je v každém vozidle nejdůležitější a také bohužel nejdražší díl. Jeho KVALITNÍ oprava tedy nebude nikdy za drobné.
Hezký víkend,
Zdeněk
začněte tím, že změříte kompresní tlaky válců a zkontrolujete nastavení rozvodů.
Pokud bude obojí OK, není závada v motoru, ale v elektroinstalaci, palivovém, nebo výfukovém systému.
Zda má oprava motoru smysl, záleží jen a jen na Vás.
Motor je v každém vozidle nejdůležitější a také bohužel nejdražší díl. Jeho KVALITNÍ oprava tedy nebude nikdy za drobné.
Hezký víkend,
Zdeněk
Datum: 13.05.2019
Vložil: Xidex
Titulek: HTP BZG
Dobry den,
kupuju od pribuzneho desetiletou F2 s motorem BZG, ktera ujela po koupi asi 600km a nasledne celych 10 let stala (sucha garaz). Jake ukony byste mi poradil udelat pro uspesne znovuzprovozneni vyjma jasnych veci (naplne, zpuchrele gumove dily, rozhybavat pomalu na klice)? Jedna se mi o to, na co si dat vylozene pozor proti "beznym" motorum. Diky
kupuju od pribuzneho desetiletou F2 s motorem BZG, ktera ujela po koupi asi 600km a nasledne celych 10 let stala (sucha garaz). Jake ukony byste mi poradil udelat pro uspesne znovuzprovozneni vyjma jasnych veci (naplne, zpuchrele gumove dily, rozhybavat pomalu na klice)? Jedna se mi o to, na co si dat vylozene pozor proti "beznym" motorum. Diky
Datum: 14.05.2019
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: HTP BZG
Zdravím,
já osobně se s takovou "uloženkou" ještě nesetkal.
Největší vrásky by mi ale dělal palivový systém.
Palivové čerpadlo ven, odsát nádrž, vytřít do sucha. Nový filtr paliva. Rozpojit palivové potrubí u čerpadla, u filtru a v motorovém prostoru. Profouknout stlačeným vzduchem. Palivovou rampu i se vstřiky demontovat a nechat odtéct veškeré palivo. Nový motorový olej + filtr. Chladicí kapalinu výhledově také. Brzdovou kapalinu určitě.
K vlastnímu startu:
Zapalovací svíčky ven, stříkačkou trochu oleje do každého válce. Ručně osmnáctkou protočit motor, zda jde lehce. Přitom se promáznou stěny válců. Pokud OK, svíčky stále venku a bez komprese protočit motor starterem, aby nasál čerstvý olej a promazal se. Starterem točit cca. 30 sec. a až poté pokus o vlastní ostrý start motoru. Takhle bych asi postupoval já.
Mnoho zdaru,
Zdeněk
já osobně se s takovou "uloženkou" ještě nesetkal.
Největší vrásky by mi ale dělal palivový systém.
Palivové čerpadlo ven, odsát nádrž, vytřít do sucha. Nový filtr paliva. Rozpojit palivové potrubí u čerpadla, u filtru a v motorovém prostoru. Profouknout stlačeným vzduchem. Palivovou rampu i se vstřiky demontovat a nechat odtéct veškeré palivo. Nový motorový olej + filtr. Chladicí kapalinu výhledově také. Brzdovou kapalinu určitě.
K vlastnímu startu:
Zapalovací svíčky ven, stříkačkou trochu oleje do každého válce. Ručně osmnáctkou protočit motor, zda jde lehce. Přitom se promáznou stěny válců. Pokud OK, svíčky stále venku a bez komprese protočit motor starterem, aby nasál čerstvý olej a promazal se. Starterem točit cca. 30 sec. a až poté pokus o vlastní ostrý start motoru. Takhle bych asi postupoval já.
Mnoho zdaru,
Zdeněk
Datum: 10.05.2019
Vložil: René
Titulek: Fabie ll 1.2 51kw motor CGPA
Dobrý den, mám Fábii 2 1.2 51kw kód motoru CGPA najeto 160000 km sem tam při startu ať studeném či teplém zachrastil rozvodový řetěz. Nechal jsem tedy vyměnit rozvody a po ujetí pár stovek kilometrů to dělá znovu hlavně při teplém staru, ale ne hned cca tak deset minut od vypnutí jak stojí déle tak tři, čtyři hodiny tak už ne. A jak už je motor úplně studený tak někdy zarachotí .
Čím to může být ?
René
Čím to může být ?
René
Datum: 10.05.2019
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Fabie ll 1.2 51kw motor CGPA
Samozřejmě záleží na tom, jak byla oprava provedena. Máte fotodokumentaci? V případě, že máte podezření na nekvalitní opravu doporučuji zrevidovat provedenou výměnu. Zabráníte tak případnému skočení rozvodů a vážné havárii motoru.
Zdeněk
Zdeněk
Datum: 10.05.2019
Vložil: Marek
Titulek: fabie 6v
zdravim, mam fabiu 2 6v bbm kod, ma skoro 300.000 km, spotreba olej pri 10t intervale 0,5L , davam 5w50 olej, starty ok, je to na lpg, akurat ked sa motor zohreje tak na volnobehu obcas citit take jemne akokeby trhnutie, diagnostika nezaznamena ziadne vynechanie zazihu. otacky vtedy skocia z 832 na 816, za studena nic...cim to moze byt...vypisuje mi katalyzator-mala ucinnost, viete opravit moj? vymenit vnutro?
Datum: 11.05.2019
Vložil: Marek
Titulek: Re: Re: fabie 6v
cena takeho katu ked ho vam poslem? emisnou som uz nepresiel. a to jemne trhanie za tepla, zakolisanie co moze sposobit?
Datum: 11.05.2019
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Re: Re: fabie 6v
Dobrý den,
cena repase katu je 5 000Kč + poštovné cca. 90Kč.
Repasovaný katalyzátor Vám ale nemohu zaslat na Slovensko - nejsem plátce DPH. Na jakoukoliv Vámi uvedenou adresu v ČR není problém.
Při nepravidelném chodu motoru se zaměřte na svíčky, cívky, vstřiky a lambdasondy.
Zdeněk
cena repase katu je 5 000Kč + poštovné cca. 90Kč.
Repasovaný katalyzátor Vám ale nemohu zaslat na Slovensko - nejsem plátce DPH. Na jakoukoliv Vámi uvedenou adresu v ČR není problém.
Při nepravidelném chodu motoru se zaměřte na svíčky, cívky, vstřiky a lambdasondy.
Zdeněk
Datum: 12.05.2019
Vložil: Marek
Titulek: Re: Re: Re: Re: fabie 6v
to je skoda :( v cechach nemam nikoho a tu na sk neviem o nikom kto to robi, a keby sa predom zaplatilo na ucet a vy by ste mi uz len poslali?
Datum: 12.05.2019
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: fabie 6v
Dobrý den,
právě o to jde. Převod peněz z SK do ČR.
Zavolejte mi na tel:
+420 725 196 357
Nebo v emailu pošlete Vaše tel. číslo, zavolám Vám.
vyskov321@seznam.cz
Zdeněk
právě o to jde. Převod peněz z SK do ČR.
Zavolejte mi na tel:
+420 725 196 357
Nebo v emailu pošlete Vaše tel. číslo, zavolám Vám.
vyskov321@seznam.cz
Zdeněk
Datum: 25.05.2019
Vložil: Rene
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fabie 6v
Podla mna s tym nemoze byt problém. V EU je colna unia a kupoval som veci uz aj od neplatcu DPH.
Záznamy: 646 - 660 ze 1056