Dobrý den,
neuvádíte o jako závadu jde. Mechanik co to maže by vám řek víc.
Dvořák
Otázky a odpovědi
Datum: 08.02.2024
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Fabia kombi 1,2 47KW r.v. 2003
Datum: 01.12.2023
Vložil: Viliam
Titulek: Fabia 1, 1.2 HTP 47 kw AZQ 2004
Dobrý večer,
od roku 2020 som tankoval benzín E10. Teraz chcem prejsť na prémiové
palivo EVO 100 Plus (Slovnaft). Môže to mať negatívny dopad na motor
alebo je lepšie palivá striedať?
Ďakujem za odpoveď.
S pozdravom
Viliam
od roku 2020 som tankoval benzín E10. Teraz chcem prejsť na prémiové
palivo EVO 100 Plus (Slovnaft). Môže to mať negatívny dopad na motor
alebo je lepšie palivá striedať?
Ďakujem za odpoveď.
S pozdravom
Viliam
Datum: 05.12.2023
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Fabia 1, 1.2 HTP 47 kw AZQ 2004
Dobrý den,
osobně si myslím, že 1.2 HTP nevadí benzín E5, E10 - 95, 100 oct.
Dvořák
osobně si myslím, že 1.2 HTP nevadí benzín E5, E10 - 95, 100 oct.
Dvořák
Datum: 22.12.2023
Vložil: Peter
Titulek: Re: Re: Fabia 1, 1.2 HTP 47 kw AZQ 2004
Dobrý deň nevedeli by ste mi pomôcť potrebujem nájsť utahovacie momenty motora 1.2htp CGPA 51kw pre seat ibiza 2011 a neviem nikde nájsť.Potrebujem momenty pre ojnice a spodok motora pre klukovku.Dakujem za odpoved
Datum: 23.12.2023
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: Re: Re: Fabia 1, 1.2 HTP 47 kw AZQ 2004
Dobrý den,
bohužel tyto informace neposkytuji.
Dvořák
bohužel tyto informace neposkytuji.
Dvořák
Datum: 14.11.2023
Vložil: Felix
Titulek: 10w60
případně jaký olej pokud možno přesně by jste mi doporučil. Mechoš sice nebude rád, ale holt tam bude lejt co chci já...
Datum: 16.11.2023
Vložil: Felix
Titulek: Re: Re: 10w60
Nový motor ma najeto cca 2tis km. Na štítku je napsano pouze 10w60 s vykřičníkem. Dle mechanika se dava 10w60 do zavodnich nebo hodne vykonych aut. Samozřejmě nemuzu odporovat. On ze 5w40 by bylo optimalni. Omlouvám se za otázky, jen nikoho zasvedcenejsiho jsem na netu nenašel.
Datum: 14.11.2023
Vložil: Felix
Titulek: 10w60
Dobrý den. Koupil jsem fabia 2 1.2htp chfa 44kw 130tis km. Vozidlo jsem koupil od pána, který si prý nechal dělat go motoru výměným způsobem cca před 2tis km, takže motor nový. V motorovém prostoru je štítek s vykříčníkem pouze 10w60! Můj mechanik tvrdí, že je to nesmysl. Samozřejmě dle referencí věřím vám, ale jak nerad bych měnil mechanika. Jak mu vysvětlit a i mě proč do nového motoru 10w60. Prý jem moc hustý a bude za studena špatně mazat. Děkuji moc za odpověd
Datum: 15.11.2023
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: 10w60
Po GO, pokud byl motor pečlivě dekarbonizován, můžete přejít na jiný olej s tím, že nehrozí uvolnění úřad karbonu a přidření kluzných částí. Do 1.2 HTP se z výroby dávaly oleje 10W, pak i 5W. Motor opravdu NEMÁ potíže s mazáním studeného motoru. Má přesně opačný problém. A to málo oleje v motoru, bez chladiče oleje = jeho rychlá degradace.
Dvořák
Dvořák
Datum: 16.11.2023
Vložil: Felix
Titulek: Re: Re: 10w60
Poslední otázka. Bylo by řešení u nového motoru 5w40 a výměna co 8tis km. Zádné dálnice. 10-30km 90-120km/h. Děkuji za odpověd.
Datum: 08.11.2023
Vložil: Lukáš
Titulek: CGP - VW Polo 1.2 51kW - vada motora
Dobrý deň,
mám VW Polo 1.2 51kW CGP, prvý majiteľ., najazdené 132 tis.km, pravidelná výmena oleja. Bez závad.
Približne pri 90 tis.km zasvietila kontrolka motora, navštívil som servis, auto pripojili na diagnostiku, diagnostika hlásila chybu lambda sondy. V servise vymontovali lambda sondu, vizuálne skontrolovali, skontrolovali pripojenie. Zresetovali diagnostiku. A jazdil som ďalej bez problémov.
Potom pri cca 112 tis. km sa opäť rozsvietila kontrolka motora. Navštívil som ten istý servis chyba na diagnostike totožná ako pri 90 tis.km. Servis vyriešil opravu tak isto ako pred tým, t.j. vizuálna kontrola, zresetovania diagnostiky a jazdil som ďalej.
Následne pri 135 tis. km sa opäť rozsvietila kontrolka motora. Navštívil som iný servis, ako v predchádzajúcich prípadoch. Na diagnostike bola opäť chyba lambda sondy. Servis navrhuje opravu výmenou katalyzátora a výmenou druhej lambda sondy v cene približne 400€.
Ako odporúčate postupovať pan Dvořák? Vymeniť katalyzátor a lambda sondu alebo zájsť do servisu, kde som bol v predchádzajúcich prípadoch uvedených vyššie a vyriešiť svietiacu kontrolku motora zresetovaním diagnostiky?
Za Vašu odpoveď Vám vopred ďakujem.
mám VW Polo 1.2 51kW CGP, prvý majiteľ., najazdené 132 tis.km, pravidelná výmena oleja. Bez závad.
Približne pri 90 tis.km zasvietila kontrolka motora, navštívil som servis, auto pripojili na diagnostiku, diagnostika hlásila chybu lambda sondy. V servise vymontovali lambda sondu, vizuálne skontrolovali, skontrolovali pripojenie. Zresetovali diagnostiku. A jazdil som ďalej bez problémov.
Potom pri cca 112 tis. km sa opäť rozsvietila kontrolka motora. Navštívil som ten istý servis chyba na diagnostike totožná ako pri 90 tis.km. Servis vyriešil opravu tak isto ako pred tým, t.j. vizuálna kontrola, zresetovania diagnostiky a jazdil som ďalej.
Následne pri 135 tis. km sa opäť rozsvietila kontrolka motora. Navštívil som iný servis, ako v predchádzajúcich prípadoch. Na diagnostike bola opäť chyba lambda sondy. Servis navrhuje opravu výmenou katalyzátora a výmenou druhej lambda sondy v cene približne 400€.
Ako odporúčate postupovať pan Dvořák? Vymeniť katalyzátor a lambda sondu alebo zájsť do servisu, kde som bol v predchádzajúcich prípadoch uvedených vyššie a vyriešiť svietiacu kontrolku motora zresetovaním diagnostiky?
Za Vašu odpoveď Vám vopred ďakujem.
Datum: 08.11.2023
Vložil: Lukáš
Titulek: Re: CGP - VW Polo 1.2 51kW - vada motora
Add.1: Absolvoval som emisnú kontrola pri 130 tis. km bez problémov.
Add.2: ročník výroby 12/2011
Add.2: ročník výroby 12/2011
Datum: 09.11.2023
Vložil: Zdeněk
Titulek: Re: CGP - VW Polo 1.2 51kW - vada motora
Dobrý den,
výmazem chyby závadu nevyřešíte. Musíte nejdříve najít příčinu.
Dvořák
výmazem chyby závadu nevyřešíte. Musíte nejdříve najít příčinu.
Dvořák
Datum: 10.11.2023
Vložil: Lukáš
Titulek: Re: Re: CGP - VW Polo 1.2 51kW - vada motora
Príčina: auto odstavené 10 dní a nekvalitný benzín E10.
Záznamy: 16 - 30 ze 956