Otázky a odpovědi

Datum: 02.12.2024

Vložil: Novák

Titulek: kolísání otáček volnoběhu

Dobrý den,
při STK mi prý nedrželi volnoběžné otáčky a nebylo snadné je dostat do patřičných mezí - kdyby se to nepovedlo, technici by mi to prý nedali.

Tlaky mám 11,5 12 15, používám VIF, zahřátý motor občas pošlu k 5000 otáčkám, olej vícero let ten samý, 5w40.
Abych dělal STK v létě místo v zimě si neumím dobře představit, byl bych půl roku bez auta (předpokládám, že v létě by mohly být otáčky pravidelnější).
Mohl bych zkusit už asi jenom lepší benzín, třeba Vervu 100.

Měl byste nějakou radu, která nepřevyšuje 10.000?
Přemýšlel jsem, jestli by nešlo nějak lehce poškodit ventil u válce který má tlak 15 barů? Aby se tlaky srovnaly. Třeba maličkým drátkem do sání a otočit klikou. - Divoký nápad, ale škoda se nezeptat.
Děkuji

Datum: 03.12.2024

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: kolísání otáček volnoběhu

Dobrý den,
dvakrát jsem si to přečet a kloním se k názoru, že si někdo dělá legraci:-)

Technickou samozřejmě můžete udělat i v létě, aniž byste byl půl roku bez auta.

Ano - strčením drátu do motoru dojde k poškození - nic to nevyřeší - naopak.

Jako řešení do deseti tisíc navrhuji auto za 5 tisíc prodat někomu, kdo si motor pořádně opraví.

Dvořák

Datum: 29.11.2024

Vložil: Zdeněk.

Titulek: Fabia 1,2 HTP /44kw najeto 210t.km

U motoru ,typ BMM se mi na 3válci podpálil některý ventil. Potřeboval jsem ještě odjet k opravě ale auto po chvíli začalob jet bna volnoběh a nedalo se přidat plyn. Spadlo to asi do nouzového režimu. Dá se s tím nějak odjet nebo obejít ten nouzový režim? Kolik asi stojí taková noprava. Děkuji za odpověď

Datum: 29.11.2024

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Fabia 1,2 HTP /44kw najeto 210t.km

Dodatek k mému předchozímu textu k motoru 1.2 /44kw typ BMM. Tlaky 1 válec 12, druhý 15, třetí 3. Zapalovací moduly nové.

Datum: 30.11.2024

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Re: Fabia 1,2 HTP /44kw najeto 210t.km

Dobrý den,
1.2 HTP s kódem BMM není. Půjde o BBM. Dojet s tím do opravy jde. Stačí vypnout klíčkem zapalování a opět klíčkem nastartovat. Tím se zruší nouzový režim.
Cena GO BBM výmenným způsobem je u mne 28 tisíc Kč.

Dvořák

Datum: 01.12.2024

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Re: Re: Fabia 1,2 HTP /44kw najeto 210t.km

Pane Dvořák , moc Vám děkuji za odpověď a radu. Zdeněk.

Datum: 17.10.2024

Vložil: David K.

Titulek: Podivná závada

Fabia1 1.2 HTP 44kW
170 tis. Km
BA+Lpg
Tlaky shodně- 13, +-3 desetiny rozdíly


Dobrý den,
potýkám se aktuálně s takovou podivnou závadou.
Po startu motoru motor naskočí normálně a lze se s autem bez problému plynule rozjet. Ovšem cca po minutě jízdy "vypadne" první válec (kontrolka motoru+kontrolka auta ve smyku) na diagnostice chyba P0301. Po zastavení, vypnutí zapalování a nastartování, motor opět krásně táhne a s autem se dá zase asi tu minutu jet, než se chyba zopakuje. Tento "reset" zapalování je nutno provést zpravidla 4-5x a pak už auto jede naprosto v pohodě, drží volnoběh a dokonce po zastavení a opětovném startu (pokud motor nezchládne) se chyba neprojevuje.
Cívky vyměněny, vstřiky prohozeny, teplotní čidlo nové, svíčky nové... Nic nepomohlo.
Chci se Vás tedy dotázat, zda jste se ve své praxi s něčím podobným nesetkal?
Pokud bych dojel k vám na servis, poradili byste si s tím? Velice děkuji.

Datum: 17.10.2024

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Podivná závada

Dobrý den,

nejsem autoelektrikář, rád se zjišťování této závady vyhnu. Nicméně. To, co jste udělali, to bych udělal taky. Dál bych pokračoval měřením tlaku paliva. Může také zlobit snímač polohy vlačky, nebo snímač kliky.

Dvořák

Datum: 17.10.2024

Vložil: David K.

Titulek: Re: Re: Podivná závada

Pane Dvořáku, velice děkuji za tak rychlou reakci. Jen taková úvaha - kdyby byl vadný některý z vámi uvedených snímačů, neprojevovala by se závada na všech válcích? Tyto snímače jsou přece společné.

Datum: 18.10.2024

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Re: Re: Podivná závada

Já si myslím, že diagnostika není zase tak moc chytrá. Když prostě neví který válec vynechává, přiřadí závadu k prvnímu válci.

Dvořák

Datum: 20.10.2024

Vložil: David K.

Titulek: Re: Re: Re: Re: Podivná závada

Zajímavá úvaha. Děkuji za tip.

Datum: 15.10.2024

Vložil: Viliam

Titulek: Vysoké otáčky pred rozjazdom

Dobrý večer,
pri zaradenom 1. rýchlostnom stupni pred uvoľnením ručnej
brzdy sa mi nedopatrením podarilo vytočiť motor na 4 000
otáčok. Po uvoľnení ručnej brzdy rozjazd prebehol plynule
pri 2 500 -2 700 otáčkach. Môže táto chvíľkova nepozornosť
mať negatívny dopad na motor 1.2 HTP 47 kw AZQ?
Ďakujem za odpoveď.

Datum: 17.10.2024

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Vysoké otáčky pred rozjazdom

Dobrý den,

pokud se takto nerozjíždíte často a se studeným motorem, nic se motoru nestane.
Dvořák

Datum: 15.10.2024

Vložil: Mirek

Titulek: Převodovka LNR u motoru CGPA

Dobrý den pane Dvořáku,
ve Vašem příspěvku v diskuzi ze dne 12.1.2023 uvádíte, že u motoru CGP se dávaly dvě verze převodovek. Prosím o radu, jakému převodu (krátkému, či dlouhému) odpovídá převodovka typu LNR, v 1.2 HTP 51kW, CGPA? Jestli se to dá takto vůbec zjistit. Jezdím 25 km do práce přes vesnice a nejsem velký závodník. Tak bych radši tu kratší. A nemám možnost změřit dle tacha.
Děkuji. S pozdravem M. Šimon

Datum: 17.10.2024

Vložil: Zdeněk

Titulek: Re: Převodovka LNR u motoru CGPA

Dobrý den,

tohle podrobně nastudováno nemám. Ale dlouhá převodovka na 5 kvalt a 3 tisíce otáček motoru jede 110km/h. Krátká převodovka při stejném kvaltu a otáčkách motoru jede 94km/h.
Dvořák
Záznamy: 31 - 45 ze 1047
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Přidat nový příspěvek